Різдвяне послання Блаженнішого Епіфанія митрополита Київського і всієї України

Преосвященним архіпастирям, боголюбивим пастирям, чесному чернецтву та всім православним вірним України Дорогі браття і сестри! Христос народився! Славімо Його! Такі короткі й прості слова цього нашого традиційного християнського вітання, але наскільки глибоким змістом наповнені вони, адже засвідчують нашу віру в те, що обітниця Божа справдилася, Спаситель світу воістину з’явився, друга Особа Пресвятої Тройці – предвічний Син Божий – народився від Духа Святого і Марії Діви, ставши також і Сином Людським. «Немовля народилося нам – Син даний нам» (Іс. 9: 6), – пророкує святий Ісая, вказуючи, що народження Ісуса Христа відбулося саме для нас. Цю ж думку пояснює і святитель Григорій Богослов, кажучи про народження Спасителя: «Він з’являється заради нас, народившись, щоб як Він дав нам буття, так Він і дарував нам блаженне буття… Ось, що ми святкуємо, ось, що ми прославляємо цього дня: пришестя Бога до людей для того, щоб нам переселитися або, краще, повернутися до Бога…, щоб, відклавши стару […]

Читати далі

УКРАЇНА ПЕРЕД ВИКЛИКОМ РОЗДІЛЕННЯ

З особистого архіву Блаженнішого Митрополита Мефодія (2011 р., відредаговано 2013 р.) Чимало з нас пояснюють власні невдачі діями уявних або цілком реальних «ворогів». Насправді головним ворогом людини є вона сама — її слабка воля, страхи, невміння знайти та розкрити власні таланти. Те саме стосується і життя народів. Зрозуміло, що вони не живуть в ідеальній ситуації та зустрічаються на своєму шляху не лише з добрими сусідами, а й із конкурентами або ж із недоброзичливцями. Втім головною проблемою народу нерідко є він сам — його гріх, непослух Божій волі та втрата внутрішньої єдності. В чому полягає головна історична проблема сучасної України? Серед інших варіантів відповіді я хотів би відзначити відсутність національної солідарності, брак єдності, внутрішні суперечки. Як і решта народів, ми маємо занадто мало друзів і забагато конкурентів. Утім головним ворогом сучасного українця виявилися не «зажерливі сусіди», а вади менталітету: безмежний індивідуалізм, слабка воля та слабкодухість, а головне — брак внутрішньої єдності нації, що призвів […]

Читати далі

Президент подписал Закон о названии религиозной организации, управляемой из государства-агрессора

Президент Петр Порошенко подписал Закон Украины «О внесении изменений в Закон Украины «О свободе совести и религиозных организациях» относительно названия религиозных организаций (объединений), которые входят в структуру (являющихся частью) религиозной организации (объединения), руководящий центр (управление) которой находится за пределами Украины в государстве, законом признанном таким, которое осуществило военную агрессию против Украины и/или временно оккупировало часть территории Украины». «Люди имеют конституционное право свободного выбора вероисповедания. Указанные изменения в закон создают лучшие условия для реализации такого права для тех, кто будет решать, к какой же православной юрисдикции принадлежать … То ли ко вновь созданной автокефальной Православной Церкви Украины, то ли к той церкви, которая настаивает на сохранении своей связи и зависимости от РПЦ », – подчеркнул Глава государства, подписывая закон. Президент подчеркнул: «Выбор легче делать, когда все вещи названы своими именами, когда есть достаточно сведений для того, чтобы его добровольно принять. Реализация закона даст гражданам всю полноту информации». По словам Петра Порошенко, изменения в закон соблюдают принцип свободы […]

Читати далі

ГОЛОС ЛЮДЕЙ – ГОЛОС БОЖИЙ!

Под председательством архиепископа Германа (Семанчук) управляющего Черновицкой и Хотинская Епархиями Православной Церкви Украины, и священника церкви – протоиерея Дмитрия (Ходан), который является настоятелем храма Рождества Пресвятой Богородицы в течение тридцати лет – верующие-жители села Шишкивци, Кицманского района Черновицкой области на собрании решили перейти из подчинения Украинской Православной Церкви Московского Патриархата и перейти к Православной Церкви Украины. Об этом историческом событии сообщил – Сергей Бухаров, главный специалист отдела по вопросам охраны культурного наследия, национальностей и религии Черновицкой областной государственной администрации. “Сегодня утром на собрании все Присутствующие, около сотни людей кроме одного человека, проголосовали за Присоединение к Единой Поместной Церкви. Их пподдержал и священник, который проведил собрание. Это пока первая община в области, которая сделала такой шаг. К этому шишкивчани готовились с лета, люди собирают подписи за Образование Поместной Церкви. Затем ждали объединительного Собора “, – говорит Сергей Бухаров. Високопреосвященнийший Архиепископ Герман (Семанчук) поздравил всех верных и сказал, что – «Одна Церковь […]

Читати далі

МОСКВА ПУБЛІЧНО ЗАТАВРУВАЛА ГАНЬБОЮ УКРАЇНСЬКИХ МИТРОПОЛИТІВ ОЛЕКСАНДРА ТА СИМЕОНА

За повідомленням Інформаційно-просвітницького відділу УПЦ Московського Патріархату сьогодні, 17 грудня 2018 року, в Києво-Печерській Лаврі відбулося позачергового засідання Синоду УПЦ МП. Секретар Священного Синоду, керуючий справами Української Православної Церкви митрополит Бориспільський і Броварський Антоній (Паканич) прокоментував рішення Синоду УПЦ МП: «Позачергове засідання Священного Синоду УПЦ було викликано подією, яка вже протягом багатьох місяців турбує наше українське суспільство, маю на увазі собор, який названо «об’єднавчим». Тому Священний Синод дав оцінку цьому зібранню. По-перше, Синод заявив про те, що на цьому соборі було об’єднано дві неканонічні структури — т.н. «Українська автокефальна православна церква» і «УПЦ Київського патріархату». Тобто це об’єднання двох розкольницьких течій, тому для УПЦ рішення цього зібрання не має ніякого значення. Як і раніше, в Україні є лише одна канонічна Церква — це Українська Православна Церква, яку очолює Блаженніший Митрополит Онуфрій, і це визнають всі Помісні Православні Церкви. По-друге, Священний Синод вимушений був прийняти рішення відносно двох наших архієреїв, які, […]

Читати далі

П’ять думок Митрополита Київського і Всієї України Предстоятеля Української Автокефальної Православної Церкви (2000-2015) +МЕФОДІЯ (Кудрякова)

КИЇВСЬКА ІДЕЯ Як засвідчило життя, історичні та культурні символи доби Козаччини, які широко пропагувалися в нашій країні протягом останніх років, не змогли об’єднати розділену Церкву та націю. Українська ідентичність XVII століття формувалася у складній ситуації протистояння впливам, що надходили з Польщі та Росії, в умовах взаємовиключного вибору між західним та східним векторами розвитку нації. Саме тому трагічний досвід України XVII століття виявився для сучасного українського суспільства надто складним та суперечливим. Втім, в українській церковній та культурній традиції присутня ідея, потенціал якої міг би дійсно сьогодні об’єднати розділену країну та Церкву. Це київська ідея або ідея та цінності вічного Києва, з якими впродовж століть пов’язане історичне самоусвідомлення та самоідентифікація українського народу, який є прямим історичним нащадком Київської Руси. КИЄВОЦЕНТРИЗМ Київ – це єдине місце на землі, що здатне об’єднати Схід та Захід України. Без Києва України немає. Без Києва, його тисячолітньої історії та святинь – ми лише сукупність регіонів, країна та […]

Читати далі