Празник Преображення Господнє
Свято Преображення Господнього святкується 6 серпня за старим стилем і 19 серпня за новим стилем.
Про цю подію розповідає Святе Писання, зокрема євангелісти Матфей, Марк, Лука. Ось що вони говорять: “Ісус взяв Петра, Якова та Іоанна, брата його, і вивів їх на високу гору одних, і преобразився перед ними; лице Його засяяло, яксонце, одежа Його стала білою, як світло. І ось з’явилися їм Мойсей та Ілля, які розмовляли з Ним. При цьому Петро сказав Ісусові: Господи! добре нам тут бути; коли хочеш, зробимо тут три намети: один Тобі, Мойсейеві один, і один Іллі. Коли Він ще говорив це, хмара світла осінила їх, і ось голос з хмари говорить: Це Син Мій Улюблений, в Котрому Моє благовоління; Його слухайте. І почувши, ученики впали ниць і дуже полякалися. Але Ісус підійшов, доторкнувся до них і сказав: встаньте і не бійтеся. Звівши ж очі свої, вони нікого не побачили, крім одного Ісуса”.
Присутність під час Преображення Христового трьом Його вибраних учнів було виконанням Христової обіцянки, що деякі з Його послідовників побачать Славу Царства Божого ще перед своєю смертю (Лк.9. 27). Він також дозволив їм слухати Його розмови з пророками Мойсеєм і Іллею про Його розп’яття. Вони також чули голос Божий. Ці три учні були зміцнені у вірі, щоб потім вони могли відважно переносити той факт недалеких уже Христових мук і страждань. Дозволивши їм бути свідками Його Преображення, Христос дав їм нагоду тільки на мить побачити Небесну Славу майбутнього життя. Мойсей, як законодавець, та Ілля, як чудотворець, були визнані за найбільших людей в Старому Заповіті, але Христос, перевищуючи їх у славі, вказав на той факт, що Він у Небесному Царстві більший за обох них.
З давніх давен люди в Україні вирощували свою власну городину та мали свої власні сади, був традиційний звичай не їсти яблук та винограду аж до Преображення Господнього, коли перші доспілі фрукти не будуть у церкві освячені. І сьогодні віруючі приносять в кошиках прикрашених квітами, яблука, груші, сливи, персики, виноград, та інші фрукти для посвячення.